Gdzie spaliśmy – Indie 2013

Bombaj:13_Indie_Bangla_26

Podróż tak jak i w tamtym roku rozpoczynamy i kończymy w Hotelu Lawrance. „Nasza” trójka podrożała na 1200 Rs (z 1050 Rs). A w hotelu bez zmian. Czysto i sympatycznie. Jest to jedyny hotel na całej trasie gdzie łazienka mieści się poza pokojem a śniadanie (tosty, banany, kawa, herbata) wliczone jest w cenę.

Junagath:

13_Indie_Bangla_51

Hotel Yatrik (Relief był zamknięty) , Opp. Govt. Hospital, tel. 0285-2620095, 450 Rs. Za pokój dwuosobowy z dostawionym materacem (bez materaca o 50 taniej). Telewizor, łazienka, wyjątkowo duża ilość wieszaków. Dobra miejscówka.

Diu:

13_Indie_Bangla_111

Heranca Goesa, Behind Diu Museum, tel. 02875 253851, 450 Rs. (stargowane z 600 Rs.), pokój trzyosobowy, z łazienką i ciepłą wodą, przed pokojem taras gdzie można było usiąść. Życzliwi właściciele ugotowali nam dwukrotnie jajka.

Palitana:

13_Indie_Bangla_336

Hotel Shravak, opp. Bus Station, tel. 02848 252428, 700 Rs (stargowane z 750) za pokój czteroosobowy (dwójka była za 450 Rs.). Łazienka, telewizor, lata świetności dawno za sobą. Pobliski guesthouse z pokojami za 200 Rs był pełen a jeszcze inny nie miał licencji na przyjmowanie obcokrajowców.

Ahmedabad:

13_Indie_Bangla_449

Hotel Mehul, (koło Volga) Opp. Electric House, Hanuman Lane, Relief Road , z podatkami 880 Rs, tv, łazienka, 24-h check out.

Bundi:

13_Indie_Bangla_495

R.N. Guest House (jest w przewodniku), sympatyczny pokój z dodatkowym materacem i łazienką stargowaliśmy do 330 Rs, ze względu na ogródek zatrzymalibyśmy się pewnie w Haveli Elephant Stable – tuż przy wejściu do Fortu.

Orchha:

13_Indie_Bangla_802

Temple View Guest House, behind Lord Ram Raja Temple, tel. 07680 252658, dwójka z dodatkowym łóżkiem, łazienka, tv – 250 Rs. Sympatyczny właściciel, ale na podwórku był remont i pokój po dostawce zrobił się ciasny więc przenieśliśmy się do:

Hotel Prayag, behind Shree Ramraja Temple, tuż obok, przyjemniej, łazienka, tv, 400 Rs.

Varanasi:

13_Indie_Bangla_1044

Peace Home, Bangalitola, Munshighat, ph: 0542-2452103, pokój na górnym piętrze z oknem za 300 Rs,

13_Indie_Bangla_1291Pod dwóch nocach zamieniliśmy na większy, z oknem na dziedziniec, ale za to chłodniejszy – na pierwszym piętrze. Właściciele wpuścili nas do kuchni gdzie gotowaliśmy jajka, jabłka i marchewkę.

Kalkuta:

Najpierw naganiacz zaprowadził nas do hotelu Biman gdzie jak tylko zobaczyliśmy pluskwę to zwialiśmy odzyskując zapłacone 600 Rs. Po dłuższych zwiadach trafiliśmy do Hotelu Timestar (2, Tottee Lane, Crossing of 4 Sudder Street), gdzie płaciliśmy 550 Rs, za pokój dwuosobowy z dodatkowym materacem, który ledwo tam się mieścił. Pokój był niby bez okna (na świat) ale jak tylko wyszliśmy to wdarł się kot. Nie dość, że się wdarł to jeszcze zrobił kupę na środku łóżka, tu już obsługa zdjęła prześcieradło:

13_Indie_Bangla_1310W związku z tym wydarzeniem przenieśliśmy się do innego pokoju, z dwoma łóżkami i małym okienkiem. Był też telewizor. Pluskwy też były – w obu pokojach, z perspektywy dalszych noclegów mogę teraz napisać, że było ich mało. Wracając spaliśmy w jeszcze innym pokoju i tam żadna pluskwa się nie pojawiła.

13_Indie_Bangla_1311

Puri:

Tuż przy Hotel Z (odpalone ceny) znajduje się Travellers Inn – Front of Sunar Gourang Temple, Chakrathirtha Road, Ph: 06752-22359, gdzie za pokój dwuosobowy z dostawionym materacem, łazienką, tv i balkonem płaciliśmy 350 Rs. Były tam też fajniej położone pokoje, wychodzące na ogródek, ale pewnie trochę droższe. Pranie plus prasowanie 10 Rs za sztukę.

Ps. Dla mniej zorientowanych: 100 Rs to aktualnie 5 zł (w momencie przyjazdu 5,5 zł).